China reis DGW 2015

Intensieve woensdag

Hallo lieve vrienden,

Vandaag was het weer een drukke dag voor de leerlingen des China Excursie, a.k.a. the China gang. We begonnen de dag met een lekker Chinees ontbijtje in buffet vorm. Onmisbaar was de rijst. Deze keer waren er ook eieren (erg lekker als je van groene eieren houdt),

Wink
Hierna was het tijd voor wat sport, voetbal. Helaas was de kwaliteit van het spel niet iets om over naar huis te schrijven. Om 9 uur vertrokken we met ons privébusJE naar de o zo bekende muur, the great wall of China. Gelukkig duurde de reis meer dan een uur. Zo konden we goed uitrusten voor onze tweede sportactiviteit, het beklimmen van de muur. We zijn erachter gekomen dat de muur steiler is dan je denkt. De hoogte van de muur zorgde wel voor een prachtig uitzicht. Hier dan ook mooie foto's gemaakt.Na een uur stijgen en dalen, keerden we nagenoeg uitgeput in de bus terug. Toen opweg naar de lunch.
Ondanks de vermoeidheid deden de stemmen het onderweg nog prima. De karaoke werd luidkeels voortgezet. De lunch vond plaats in de nieuwe locatie van het instituut. Dit was een gebouw te vergelijken met het Witte Huis, maar wel ver van het centrum. De lunch was zoals altijd weer warm en tot ieders grote verbazing was er rijst (surprise, surprise!
Surprised
). Na even rond te hebben gekeken was het weer tijd om verder te gaan. Nu naar het Olympisch stadion, het Vogelnest. Helaas konden we deze prachtige constructie niet van binnen bekijken wegens groot onderhoud.
Daarna terug naar het instituut waar we nog tijd over hadden om te winkelen in het nabijgelegen winkelcentrum. Weer hebben wij de Chinese economie stevig gestimuleerd door het kopen van heel veel souvenirs voor JULLIE!
's Avonds aten we voor de verandering een keer rijst en maakten we ons klaar voor onze tweede Wu Shu les. Alsof we nog niet moe waren, werden we anderhalf uur afgemat door een fanatieke 20-jarige Chinese jongedame. Na deze intensieve dag was het tijd om ook wat Amerikaanse cultuur te proeven (letterlijk te proeven). We liepen een wandeling (nog meer beweging) van welgeteld 16 minuten naar het restaurant van de twee gouden bogen. Toen was het tijd om jullie op de hoogte te brengen. Nu is het weer tijd om heerlijk ons bedje in te duiken. Slaap lekker!

Groetjes van Peter, Jiska, Esmeralda en meneer Rog namens Liu Chau en the China gang.

Harry Clemens

leuk verhaal en leuke foto's ! om jaloers op te zijn: liever rijst en zon dan aardappelen en regen!

Harriet in 't Veld

Hallo allemaal,

Erg leuk om jullie verslagen te lezen! Door jullie verhalen en foto's is het net of ik er een beetje bij ben. Niet verkeerd. Kunnen jullie al verstaanbaar maken? En voelen jullie je op je gemak in dit verre land? Ik wens jullie mooie, leerzame en leuke ervaringen toe.
Hue en Wim, alles goed? Veel,plezier oo jullie tweede Chinareis met de DGW.

Hartelijke groeten van Harriet.

Tante Karin(ha,ha)

Je kan zo journaliste worden Rosa, je schrijft heel duidelijk en het is net op wij daar ook zijn, en kort en bondig, wat een levenservaring zal dit zijn voor jullie, nou wie schrijft die blijft, zullen we maar zeggen, ik ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal!xxxxxxx