China reis DGW 2015

Wierook en Riksja's

Ni hao lieve vrienden en familie,

Gisteren kregen we tot onze grote verbazing te horen dat we in plaats van 7:30 om 8:00 aan het ontbijt moesten zitten. Hier hebben de meesten wel goed gebruik van gemaakt, MAAR dus niet iedereen

Wink
(nog een reden om goed naar de leraar te luisteren als die praat). Het ontbijt was als gebruikelijk rijst, brood en groente. Na het ontbijt was het tijd voor ons eerste uitstapje voor deze dag: de in China zeer bekende Lamatempel. Dit is een Tibetaanse tempel waar het boeddhisme centraal staat. Bij de ingang werden er GRATIS wierookstokjes uitgedeeld, iets wat Nederlanders natuurlijk niet kunnen laten liggen. Van tevoren kregen wij duidelijk te horen dat we respectvol, dus rustig, de tempels moesten bezichtigen. Respect was in de tempels duidelijk aanwezig, ondanks de grote hoeveelheid Chinezen (1,2 miljard
Wink
). Zoals gewoonlijk werden er weer veel foto's gemaakt, maar niet van de biddende bezoekers (uit respect). Na alle boeddha's gezien te hebben, inclusief de uit hout gesneden, 26 meter hoge boeddha, waarvan de hand ongeveer even groot was als de gemiddelde leerling, zijn we weer terug gegaan naar het instituut voor een uitgebreide lunch. Met deze keer alweer watermeloen
Tongue Out
en uiteraard weer rijst.
Na de lunch waren er nog wat vrije uurtjes die door sommigen goed gespendeerd zijn om de Chinese economie in een hoogconjunctuur te brengen. Om 14:00 werd iedereen weer in de bus verwacht om naar ons tweede uitstapje te rijden: met riksja's door de Hutong te crossen. De Hutong is een wijkje waar producten werden gemaakt voor de Verboden stad. Alleen werknemers mochten in deze wijk wonen. De nakomelingen van deze werknemers wonen nog steeds in dezelfde huisjes onder slechte/oude omstandigheden. Nadat we één zo'n huisje bezocht hadden, crossten we weer met de riksja's terug naar het busje. Tja crossen, want deze rit ging wel op een topsnelheid.. De broodjes van gisteren konden bij menig leerling weer omhoog komen. Na weer een nieuwe ervaring rijker zijn we rond 15:45 weer aangekomen bij het instituut.De blog is vandaag wat eerder te bekijken vanwege het drukke avondprogramma. Na een groot succes van het bezoeken van de Wangfujingstraat, treffen wij deze straat nog een keer.

Geniet nog lekker van je ontbijtje met een kopje koffie/thee, dan gaan wij genieten van onze laastste paar dagen in China.

Groetjes Kees, Martin, Julia, Esmeralda en the China gang.

Karin

Wat een verhalen weer, wat doen jullie het goed zeg, en wat gaat de tijd snel? voor jullie ook? Jullie kijken straks thuis terug op een top week!!!!!!!!!!!!!

Genietse nog evenxxxx

Machteld

Hier aan mijn ontbijt met warme broodjes,hagelslag,kaas en eitje lees ik wederom over een leuk avontuur tussen al die Chinezen en rijstkorrels....wat fijn om te lezen dat jullie zoveel meemaken en zien. Nog een paar dagen en dan weer hopelijk veilig thuis!! Een groet aan jullie allemaal! En een kus voor Bernice!!

Jolanda

Genieten jullie nog maar van de laatste China dagen !!!
Succes xx

Gregory

Zo te zien hebben jullie genoeg leuke ervaringen om thuis te vertellen.

Geniet er nog even van!

I love Uuuu Esmeraldaatje

Klaas Clements

Prachtig! Ik geniet erg van de verslagen en de mooie foto's. Dank jullie wel! hartelijke groeten!

Asia Nederveen

Wat beleven jullie toch prachtige momenten!!
Geniet zolang het kan!!

Harriet in 't Veld

Beste mensen,
Mooie verslagen hebben jullie geschreven, ik zie alles weer voor me, inclusief de sneeuw in de lamatempel en het opwarmen van de koude voeten in de bus.
Zo te lezen, hebben jullie het goed daar. Willen jullie nog wel naar Gouda, naar school en verlangen jullie al naar het Nederlandse eten?
Veel plezier nog.

Groet,