China reis DGW 2015

Schorpioenen, duizendpoten en geglazuurd fruit

Hallo lieve vrienden en familie,

Vandaag begonnen we, zoals gewoonlijk, de dag met een ontbijt in vorm van een buffet. Naast de gebruikelijke rijst, groenten en vlees is ersinds een paar dagen ook toast
te halen, een toevoeging waar menig leerling blij van werd. Na het ontbijt hadden we weer les, dit keer het onderdeel Spreken. Naast het opdreunen van dialogen hebben we ook een nieuwe lijst met woorden gekregen, waar we maandag een examen van zullen krijgen. Joepie. De meeste leerlingen vinden 3,5 uur les aan de lange kant, en deze nieuwe berg huiswerk maakte het er niet erg beter op...Toen de les afgelopen was en we onze lunch, dit keer ook bestaand uit vis, naar binnen hadden gewerkt was het tijd voor een beetje ontspanning. Wijmoesten onze Nederlandse voetbaltalenten natuurlijk nog even laten schitteren! Helaas waren er niet genoeg Chinezen om een heel Chinees team te vormen, maar door een paar mensen te ruilen is het toch een leuke wedstrijd geworden met een eindstand van 10-10.
Tijd voor handenarbeid. We werden begroet door dezelfde docente die ons op maandag geleerd heeft om kralensleutelhangers te maken. Dit keer stonden geensleutelhangers, maar armbandjes op het programma.We deden dit door touwtjes op een bepaalde manier te knopen. Voor de één was het wat lastiger dan voor de ander, maar uiteindelijk heeft iedereen wel een armbandje afgekregen!
Hierna zijn we naar de keuken gegaan voor de kookles. We hebben dumplings gemaakt door plakjes deeg te vullen met een mix van groenten en vlees, die daarna voor ons werden gestoomd zodat we ze daarna op konden eten. Helaas leek het niet zo erg op wat veel leerlingen hadden verwacht...Aangezien de dumpling voor sommigen niet erg in de smaak viel, zochten zij ander voedsel op de Wangfujing-straat en de markt daarachter waar we om 19:30 met de metronaartoe zijn gegaan. Achter de Wangfujing-straat (die vergelijkbaar is met de P.C. hoofdstraat) ligt een kleine markt, waar devreemdste dingen te verkrijgen zijn; schorpioenen, duizendpoten, stukken inktvis, salamanders, geglazuurd fruit en zo veel meer! Eenpaar leerlingen hebbenvan deze typisch Chineze lekkernijen genoten, terwijl sommigen al kokhalzend naar een ander kraampje liepen.
Exotischegerechten waren echter niet de enige dingen die je hier kon kopen; souvernirs, armbandjes, kralenkettingen en laserlampjes waren hier ook volop verkrijgbaar. Afdingen is van sommige leerlingen ondertussen een ware hobby geworden!

{#emotions_dlg.wink}

Ten slotte zijn ernog een aantal mooie koopjes gedaan in chique winkels waar de Wangfujing-straat grotendeels uit bestaat. Op de weg terug naar het instituut is Ayesha bij het metrostation door haar enkel gegaan. Hierdoor werd ze met de taxi naar huis gebracht.

We waren gisteren te laat teruggekomen van het shoppen om nog dit stukje op de blog te zetten, dus bij deze!

Groetjes,

Noah, Meneer Rog, Mevrouw Liu-Chau en the China gang

Joanne (moeder Peter)

Tja, je moet wat over hebben voor zo'n waanzinnige reis!
Een wat zal de Hollandse pot heerlijk smaken bij thuiskomst.
Geniet ze nog de rest van de dagen.

Marc Westeneng (vader van Noah)

Hoe kun je in China nu te weinig Chinezen hebben voor een potje voetbal? Ze zijn daar met 1,2 miljard ....